اخبار ارزوئیه

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه رمضان توسط اداره دامپزشکی شهرستان ارزوئیه

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ارزوئیه از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در روز های پایانی سال ، ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

دامپزشکی شهرستان ارزوئیه

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ارزوئیه از شهروندان درخواست نمود تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه و فروش مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی بر روی محصولات توجه کنند

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ارزوئیه از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در روز های پایانی سال ، ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

جاسم حاتمی گفت : با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان افزایش خرید فرآورده های خام دامی وجود دارد در نتیجه با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تشدیدکنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام اجرا می شود. 

وی ادامه داد : در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران ها ، چلوکبابی ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می گردد ، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی ، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و سایر موارد حسب مورد تحت پوشش طرح قرار دارند .

جاسم حاتمی همچنین افزود: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت دوره‌گردی ممنوع است و خواهشمند است مردم از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی خودداری کنند.

وی هدف از تشدید نظارت های بهداشتی را ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی عنوان و تصریح کرد: این طرح از ۱۹ اسفند ماه سالجاری لغایت ۲۲ فروردین ۱۴۰۳در تمام ایام به ویژه ایام تعطیل اجرا خواهد شد  و ۲ اکیپ ثابت و سیار  عهده دار نظارت و بازرسی از مراکز تحت پوشش این اداره خواهند بود و کشیک جهت صدور مجوز بهداشتی-قرنطینه ای حمل فرآورده های خام دامی ، دام و طیور زنده در این طرح وجود دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ارزوئیه گفت : مسئولین سایر ارگان های ذیربط در اجرای این طرح با اداره دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و از شهروندان درخواست نمود تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه و فروش مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی بر روی محصولات توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی یا موارد مشکوک عرضه فرآورده‌های دامی مراتب را به اطلاع دامپزشکی شهرستان  ارزوئیه برسانند و یا با شماره ۰۳۴۴۲۴۸۱۷۴۲ تماس حاصل نمایند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا