بازار و اقتصاد

صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار بوده است

وحید یعقوبی معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ایران گفت: صادرات صنعت فولاد کشور در سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار بوده است که این رقم در سال ۱۴۰۳ می‌تواند افزایش یابد.

او افزود: عملکرد یکساله فولادسازان کشور در امر صادرات نشان می‌دهد زنجیره فولاد با جهش ۶۶ درصدی حجم صادرات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۳۰ میلیون تن فراتر رفته که درآمد ۷.۸ میلیارد دلاری را رقم زده است.

نوشته های مشابه

معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ایران اضافه کرد: در عین حال، تولید انواع محصولات فولادی در سال ۱۴۰۲ رشد ۵.۸ درصدی داشته است. این رشد در کنار افزایش ۶۶ درصدی صادرات این حوزه، به معنای اثرگذاری هرچه بیشتر صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی و در توسعه ذخایر ارزی کشور است، این آمار‌های صعودی به معنای نقش آفرینی فولاد در جهش تولید و ارتقای اقتصاد ملی است.

یعقوبی تصریح کرد: امروزه فولاد مبارکه به تنهایی سهم ۱.۵ درصدی از تولید ناخالص ملی دارد و سهم صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی ۵.۵ درصد است. ایران خوشبختانه در فهرست ده کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان جای گرفته و با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه، توانسته جای خود را در بازار‌های جهانی باز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا