اخبار ارزوئیه

صمدالله محمدی : وضعیت نیروهای نهضتی پیش‌دبستانی و خرید خدماتی تعیین تکلیف شود

صمدالله محمدی نماینده شهرستان ارزوئیه ، رابر و بافت

صمدالله محمدی نماینده شهرستان های ارزوئیه ، بافت و رابر  در مجلس گفت: باید ضمن انجام رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته، حق‌الزحمه حق‌التدریسی‌ها باقی مانده از سال قبل پرداخت شود. همچنین وضعیت نیروهای نهضتی ، پیش‌دبستانی و خرید خدماتی تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، صمدالله محمدی در جلسه علنی مجلس  در نطق میان دستور خود از نمایندگان برای شرکت در برنامه‌های معنوی استان کرمان به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی دعوت کرد.

وی از توزیع نامتوازن امکانات و صنعت و همچنین وضعیت جاده‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش انتقاد کرد و خواستار اعزام تیم کارشناسی برای بررسی این وضعیت و تکمیل پروژه‌ها شد.

به گفته وی، ۵۲ درصد از معلولیت‌های جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی شهرستان حوزه انتخابیه‌اش ناشی از تصادفات و عدم ایمنی جاده‌ها است.

محمدی همچنین بیان کرد: در وضعیت نگران‌کننده تصادفات، کمبود امکانات، فوریت‌های پزشکی و اورژانس بین جاده‌ای باعث افزایش خسارات جانی شده است.

نماینده ارزوئیه ، بافت و رابر در مجلس در بخش دیگری در سخنانش گفت: چند ماه از نابود شدن ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع پربار ذرت ارزوئیه و سرمایه مردم به دلیل آفت می‌گذرد منتها نه تنها باقیمانده ذرت کشاورزان آسیب‌دیده خریداری نشده که توزیع عجولانه و نابهنگام ذرت وارداتی هم‌زمان با توزیع ذرت داخلی ضربه سنگینی به کشاورزان و محصولات داخلی وارد کرده است.

عدم همراهی و درک واقعی کشاورزان به خصوص خرده مالکین بحران‌زده نگران‌کننده‌تر از اصل آفت است. کشاورزان انتظار به موقع امهال وام، بخشودگی سود و خرید تضمینی باقی‌مانده محصول ذرت را دارند که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی  خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: رمز موفقیت کشورهای پیشرفته از گذشته تاکنون اهمیت دادن به معلم و آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی و زیربنایی هر جامعه و کشوری است اما آیا در این حوزه موفق بوده‌ایم؟ انتظار می رود نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان که بیش از ۱۵ ماه از گذشته اقدام شود.

صمدالله محمدی در پایان بیان کرد: لازم است رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته انجام شده و حق‌الزحمه حق‌التدریسی‌ها باقی مانده از سال قبل پرداخت شود. همچنین وضعیت نیروهای نهضتی پیش‌دبستانی و خرید خدماتی تعیین تکلیف شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا